Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2018 17:25 - Глупавият Хасан и Луната
Автор: troia Категория: Тя и той   
Прочетен: 2434 Коментари: 23 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image



Имало едно време едно простовато и бедно момче. Всички го наричали глупавият Хасан. Присмивали му се, че дори камъните са по - умни от него. Въпреки това Хасан никой не нагрубявал,  тъй като имал добро сърце. Благодарение на него се усмихвал и оцелявал  сам  живеейки  скромно.

Една ранна утрин решил да се завърти около двореца и да си потърси някаква слугинска работа.  Там случайно дочул разговора на двама мошеници.

– Ти знаеш ли, че султана търси съпруг на своята най - голяма дъщеря?

– Да, но трябва да е със знатно потекло и безумно богат.

– Ами ние нямаме нито едното, нито другото.

– Ще откраднем Луната и ще я принудим да ни изпълни желанията. Тя притежава магическа сила.

– Ти луд ли си? Как се краде Луна? И къде ще я скрием? – изумил се по – пълния мошеник. От напрежение по челото му била избила пот.

– Ще се срещнем утре в полунощ в Оазиса на въздишките. Тогава ще разбереш плана ми. – отговорил по - хитрият и злобно се усмихнал.

Речено – сторено. Срещнали се двамата мошеници на следващата вечер в близкия оазис. Под зелените финикийски палми, край бистрата изворна вода се разхождала Луната приела образа на прелестна девойка. Въпреки че била  покрита със сребрист воал под него прозирала неземна хубост. Греела толкова силно, че двамата похитители я заловили с притворени очи.

За техен лош късмет не били сами. Глупавият Хасан ги бил последвал и наблюдавал всичко скрит в сенките.

Покрили алчните мошеници Луната с плътен чувал. Така блясъка й помръкнал и тя изгубила силата си. После я пренесли в зловеща и студена пещера.

– Тук ще живее  в мрака  и ще изпълнява нашите  желания. Ти ще вземеш султанската дъщеря за съпруга, а аз някоя от по-малките й сестри. Така ще управляваме заедно, а царството ще бъде наше. – потривал ръце по-пълният мошеник. В тъмното се разнесли ехидни смехове. Зъбите им проблеснали, а шкембетата им се тресели от удоволствие.

Тръгнали  си, залоствайки входа на пещерата с огромен и тежък камък.

Глупавият Хасан ги изчакал търпеливо да заминат, а след това приближил мястото. Опитал се да отмести камъка, но не успял. Бил сам, а и нямал силата на охранените мошеници.

– Единствено птица може да полети и да се провре над камъка. – въздъхнал отчаяно.

Погледнал с тъга към мрачното небе. Звездите светели плахо, притеснени за съдбата на своята Луна.

– Нямам на идея как да я освободя. Ех, защо съм толкова глупав?! – тюхкал се нещастен Хасан.

– Ние ще ти помогнем. – зашептели звездите.

– Хапни фурмите от финиковите палми в оазиса и ще се превърнеш в птица. Хапни от  фурмите, хапни от фурмите..

Чул съвета им Хасан и ги послушал. Още с първите хапки усетил как се преобразява в малък пустинен сокол. Спокойно прехвръкнал над камъка, промушил се  и влетял в пещерата. След това бързо освободил Луната от плътния чувал. Заблестяла тя с неповторима красота, а камъка сам се отместил. Вдигнало момичето радостно ръце към небето.

– Не ме изоставяй! – извикал след нея глупавият Хасан. Сърцето му се изпълнило с непознат до сега копнеж.  Бил готов на всичко за нея.

Спряла девойката и го погледнала с безкрайна благодарност.

– Ти си моят смел спасител. Нека твоята светлина да грее край мен завинаги на небето. – прошепнала тя.

Повдигнала грациозно сребристия си воал и го целунала по устните. Момъка трепнал и полетял щастлив след нея. Така се появила една от най-красивите и ярки звезди на небето -  Алтаир. И до сега тя къпе с лъчите си Луната и пази нейната свобода.


image

 

 

П.С. Алтаир  е най-ярката звезда в съзвездието Орел и дванадесета по яркост в нощното небе. Името "Алтаир" идва от арабски език и означава "птицата".




Гласувай:
31


Вълнообразно


1. schumpov - Благодаря за хубавата приказка и ...
14.01.2018 20:04
Благодаря за хубавата приказка и илюстрацията към нея.
цитирай
2. troia - И аз
14.01.2018 20:31
schumpov написа:
Благодаря за хубавата приказка и илюстрацията към нея.


ти благодаря за хубавите думи.:)
цитирай
3. krassko - Приказка с картинка:)
14.01.2018 21:11
Това е като подарък.
Илюстрациите ти винаги са прекрасни.
Богинята на Светлината - може и да я сънувам.
А предчувствието не ме излъга - очаквах приказка.
Приятна вечер!
цитирай
4. vesever - Много е хубаво, Кати! Захласнато ...
14.01.2018 21:20
Много е хубаво, Кати!
Захласнато я прочетох, вълнуващ сюжет, както винаги при теб!
И най се кефя, когато има щастлив край....
Наистина илюстрацията е великопелна, пленителна!
цитирай
5. monarh1991 - Благодаря...
14.01.2018 22:07
Благодаря за прекрасния разказ, Катя! Отоново ме изненада краят. Много ми харесват такива истории с неочакван край,повечето от твоите са точно такива. Този разказ ми напомня на историите от 1001 и една нощ. Може би друг на мястото на Хасан би се оженил за султанската дъщеря. Не всеки би направил неговия избор и затова той заслужава уважение.
цитирай
6. troia - Благодаря ти, Краско!
14.01.2018 22:15
krassko написа:
Това е като подарък.
Илюстрациите ти винаги са прекрасни.
Богинята на Светлината - може и да я сънувам.
А предчувствието не ме излъга - очаквах приказка.
Приятна вечер!


Отдавна ме познаваш и вече дори отгатваш какво ще публикувам.:)
Давам ти илюстрацията и не само да я сънуваш, а ако искаш да напишеш стихче. Може да ти изпълни някое желание.:)
Приятна вечер!
цитирай
7. troia - Веси,
14.01.2018 22:19
vesever написа:
Много е хубаво, Кати!
Захласнато я прочетох, вълнуващ сюжет, както винаги при теб!
И най се кефя, когато има щастлив край....
Наистина илюстрацията е великопелна, пленителна!


много ти благодаря. Наистина се получи доста нестандартна приказка, а щастливият край е задължителен.:)
Приятна вечер и успешна седмица!
цитирай
8. troia - Здравей, Симеон!
14.01.2018 22:29
monarh1991 написа:
Благодаря за прекрасния разказ, Катя! Отоново ме изненада краят. Много ми харесват такива истории с неочакван край,повечето от твоите са точно такива. Този разказ ми напомня на историите от 1001 и една нощ. Може би друг на мястото на Хасан би се оженил за султанската дъщеря. Не всеки би направил неговия избор и затова той заслужава уважение.


Приказката ми е ориенталска, но исках да я свържа с арабското име на реално съществуваща звезда. Беше си истинско предизвикателство.:)
Благодаря ти за комплимента. Шехерезада е измисляла много дълги приказки за разлика от моята, но се е налагало.:)
Приятна вечер!
цитирай
9. cinderellathespy - Алтаир, Вега и Денеб...
15.01.2018 12:06
Здрасти, Кате!
Преди време четох подробности за звездите от Летния триъгълник - Денеб, Вега и Алтаир. Разказчето ти бе повод да си припомня прочетеното тогава. Благодаря ти. Приказката ти пак носи мистика и магичност и кара читателя да изпадне в безвремие в търсене на добротата вътре в себе си.Тези дни май всички сме на звездна вълна. Прочетох "Вината в нашите звезди" на Джон Грийн, за която разбрах благодарение на теб, Кате. Изключителна книга. Чете се на един дъх, а после дълго те държи в плен и те кара да разсъдиш за толкова много неща както назад, така и занапред. Написах дори такъв стих. И си го харесвам. Усещам го като стиховете, които остават като отправна точка в съществуването ми. Незнам защо, но имам усещането, че Алтаир ще изиграе някаква важна роля в бъдещето на земните процеси. Винаги съм чувствала съзвездие Орел, като символ на свобода и безвремие. Вярвам, че бъдещето принадлежи на тези, които се стремят към високото (като орлите)! Усмихнато начало на седмицата, Кате!
Прегръдки,

Ели
цитирай
10. valben - Привет, Кате!
15.01.2018 13:25
Прекрасна е приказката. Отдавна не бях чел нещо толкова стойностно. Браво!
цитирай
11. troia - Здравей Ели,
15.01.2018 15:20
и аз като теб се бях зачела в съзвездията и планетите около нас и така ми дойде идеята. Мислех да пиша за глупавият Иванчо, но се наложи заради арабската дума Алтаир да го направя на Хасан.:)
Радвам се, че ти е харесала "Вината в нашите звезди" на Джон Грийн. И аз съм се вдъхновявала да пиша от книги. После като отмине време и като си го прочета отново ми се иска да зачета и книгата.:)
Благодаря ти.
Приятен ден и успешна седмица!
цитирай
12. troia - Привет, Вал!
15.01.2018 15:21
Много сериозен коментар и висока оценка.:)
Благодаря ти.
Приятен ден!
цитирай
13. shtaparov - Хубава приказка, интересна ист...
15.01.2018 17:48
Хубава приказка,интересна история.
цитирай
14. troia - Благодаря ти!
15.01.2018 18:58
shtaparov написа:
Хубава приказка,интересна история.


Не предполагах, че четеш приказки. Изненада ме.:)
цитирай
15. kvg55 - troia,
16.01.2018 11:07
Де да беше истина?
цитирай
16. troia - E, ами
16.01.2018 12:22
kvg55 написа:
Де да беше истина?


то си е истина.:) Щом съм го написала значи съм го видяла.:))
цитирай
17. donchevav - Иска ми се само да добавя: "...
17.01.2018 21:10
Иска ми се само да добавя: "Дали е било или не е било — ходжата знае, той да ни каже!" - толкова дълбоко ни потапяш в мистичната красота на Изтока, в духа и философията на ориенталското, на приказно–митологичното. Прекрасна приказка! Поздравления, Кате!
цитирай
18. troia - Вени,
18.01.2018 13:02
благодаря ти. Разсмя ме с този ходжа.:)))
Радвам се, че ти е харесала.
Хубав ден и повече усмивки!
цитирай
19. batogo - !!!:))) Чудесна приказка, Троя!
21.01.2018 09:05
С чудесната поука, че цялата вселена помага на добрите намерения и вдъхновява добрите сърца с любов.
цитирай
20. troia - Благодаря ти!
21.01.2018 10:04
batogo написа:
С чудесната поука, че цялата вселена помага на добрите намерения и вдъхновява добрите сърца с любов.


Понякога се чудя дали да не спра публикациите тук /блогът се превърна в разграден двор/, но като прочета милите ви коментари и се отказвам.:)
Приятен ден!
цитирай
21. vesever - Подкрепям батого, точно така е, и ...
21.01.2018 13:15
Подкрепям батого, точно така е, и ако и ние към това се стремим, да увеличаваме доброто на Земята, какво повече да иска човек!
Не трябва да се отказваме, според мен, а именно с добро да парираме набезите на злите хора и да ги неутрализираме.
Поздрави!
цитирай
22. pvdaskalov - * 1 *
24.01.2018 15:27
troia написа:
batogo написа:
С чудесната поука, че цялата вселена помага на добрите намерения и вдъхновява добрите сърца с любов.


Понякога се чудя дали да не спра публикациите тук /блогът се превърна в разграден двор/, но като прочета милите ви коментари и се отказвам.:)
Приятен ден!


Кате, ако имаш по-здрави нерви от мен, не напускай Блога. Не калашника ще спаси света, а добротата и красивото слово!
Поздрави за прекрасната притча, която си сътворила!
П и е р
цитирай
23. troia - Благодаря ти
26.01.2018 12:54
за моралната подкрепа, Пиер!
Тук имам приятели и не ми се напуска, а може само да огранича публикациите.
Хубав ден и много усмивки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: troia
Категория: Тя и той
Прочетен: 1012453
Постинги: 753
Коментари: 8670
Гласове: 27740
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031