Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2016 21:36 - В ЗАЩИТА НА ПЛЕВЕЛИТЕ И ДРУГИ РАБОТИ ПОКРАЙ ТЯХ
Автор: samorasla Категория: Лични дневници   
Прочетен: 818 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Днес е ден за плевене според лунния календар. Плевя и благославям плевелите. Трупам ги на купчини. След 2-3 дена те ще изсъхнат и аз ще загърна с тях зеленчуците – така ще им осигуря влага и естествено подхранване след като огният.Това се нарича мулчиране. Спомням си деня когато осъзнах максимата „Ако не можеш да победиш врага си, направи го приятел” и как открих нейната дълбока мъдрост и още по-широкА полза.

Плевя и размишлявам. Работата в градината ме очарова с това, че дава простор на мислите ми – ръцете работят, а мислите ми се реят. След 37 години трудов стаж в професия, на която посвещавах мислите си по 24 часа в денонощие, открих красотата на физическия труд. Едва ли всички ще се съгласят с мен, седнали зад бюрата и погнали мишката из нета. И не е необходимо...

Връщам се на размишленията ми за враговете. Освен пенсия, тази работа ме научи, че всеки враг (разбирай опонент)  дава нов ъгъл на полезрение и е по-лесно човек да надникне  и да научи нещо ново и различно, отколкото да води дълги, безсмислени спорове и битки. Както и всяка ситуация, дори най-обезпокоителната, разгъва поле за размисъл, за анализ и откриване на Точката на съвършенство. Защото нищо не ни се случва, ако няма поука в случващото се. Точно в поуката е Точката на съвършенство. Тя е като скрит бутон, откриеш ли го, значи си научил урока и изкачваш поредното стъпало.
Но прочетох аз статията на Пастиря г-н Георги Бакалов за принцип №18 от „
30-те дни на мощни принципи”
със заглавие „Изкорени плевелите” и там пишеше следното: „Не е достатъчно само да очистваме семената. Изкореняването на плевелите е също толкова важно. Онези от вас, които са имали градина, знаят как плевелите разрушават почвата. Те поглъщат хранителните съставки, от които се нуждаят растенията, посадени от вас. Изсмукват живота от всичко живо. От тях няма никаква полза.” Споменът за тези думи удвояват енергията ми в плевенето. Има полза, има много голяма полза, гласно  възразявам. Нямам нищо против евангелската църква, както и към която и друга религия. Според мен вярващият грешник е по-добър от невярващия праведник... По принцип, не визирам въпросния господин, но определено тази статия не ми хареса. Но пък ми е полезна - поражда в мен нужната сила да скубя плевелите по-усърдно и енергично.

Г-н Бакалов малко по-долу беше пояснил: „Плевелите представляват лъжливи идеи, мисловни модели и философии.” Опаааа... мирише на клади, инквизиция, заклеймяване... на Средновековие. „Лъжливите идеи за брака са разрушили много семейства. Всички ние внасяме мисловни модели-плевели в нашите бракове и тези плевели трябва да бъдат изтръгнати, преди да се посадят нови мисловни модели. Погрешните представи за Бог са отблъснали много хора от вярата в Бог. Лъжливи идеи за парите са накарали много хора да влязат в дългове, които не могат да изплатят.” С последното няма как да не се съглася, макар че нашите идеи за парите навярно се разминават. Без да бъда съвсем сигурна. Повече ме занимава обаче въпросът, как предлага да бъдат изтръгнати идеите, моделите и чуждите философии. Представям си този Пастир зад катедрата и чувам патетичната му реч за идеите- плевели. Виждам и вдъхновените енориаши как пренасят неговите думи в домовете си, споровете с инакомислещите роднини, съседи и колеги. Предполагам, че много от тях ще започнат яростно да плевят, да изтръгват, да горят...

Ето и финала на въпросната статия на г-н Бакалов:„Необходимо е огледалото на Божието слово и пророческо разпознаване, за да видим тези плевели. Нужно е да проявим решителност, енергичност и постоянство, ако искаме да видим пробив в живота си.”

Плевя усърдно моята градина, радвам се на всеки плевел, защото от напаст аз го превръщам в благословия за избуялите домати и пиперки, и се питам огледалото на Божието слово не са ли хората около нас. Всички ние сме Бог. Вглеждаме се един в друг като в огледало и виждаме собствените си отражения, разпознаваме собствените си недостатъци. С кого трябва да се борим? Оглеждам се – градината е голяма, плевелите са много, но и зеленчуци насадих доста.

Кръжат мислите ми ведри и свободни, а слънцето пече ли, пече...

http://pastir.org/news/2796



Тагове:   защита,   плевели,   полза,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: samorasla
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2524091
Постинги: 324
Коментари: 1283
Гласове: 737
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930